tisdag 13 december 2011

Paket



Igår träffade jag några vänner till mig.
Vi har alltid haft en tradition om julklappsbyte,
så igår var det då dags igen. Alltid lika roligt.
J tipsade oss alla om att Lions i vår kommun höll i
en insamling till barn i Ukraina. De tar gladeligen
emot inslagna paket som de sedan delar ut till barnen.
Förstår ni vilken Lycka för de stackars barnen?
Jag blev så otroligt rörd. Så gissa vad jag och barnen
gör idag? De sorterar ur leksaker och kläder de inte
använder mer och slår sedan in dem i paket.
Det är så fint att se dem. De är själva medvetna om att
det de gör är en god gärning.

Ja, då vet ni vad vi gör idag....förutom lussebak,
luciasånger å vete gudarna allt vad vi gör.....


Ha en strålande Lucia allesammans.
Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Vilken fin idé! Jag är säker på att barnen kommer att bli jättelyckliga. Nyttigt även för våra barn att förstå att det finns de som har det riktigt svårt.
    Ha en riktigt mysig Luciatisdag!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Jag blir varm i hjärtat när jag läser, önskar det fanns någon sån insamling här.
    Lussekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Det är mycket snällt av er att göra detta för dem barnen i Ukraina! De blir säkert väldig glada!!! Fortsätt med det,
    Hälsningar , Karla.

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint av er.. Kul att barnen är med och förstår varför de gör det =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej !

    Så sant ! Så mycket saker och pryar våra barn har i dagens samhälle...även våra.
    Ni gör det rätta och glädjer så många.
    Jag blir också alldeles varm i hjärtat !
    Vi ska också göra det igen till våren.
    Jag var med i en insamling genom klädbytardagen här i höstas och samtidigt skänkte vi bort en hel del pengar...det köndes bra !

    Ha en fin Lucia ! Kram

    SvaraRadera
  6. ja det känns fint att hjälpa, vi gjorde samma med tösabitarna mina då deras leksaker skulle sorteras ur, men vi gav till behövande här hemma. man skulle kanske inte tro det, men det är många många barn i vårt land åxå som inte får julklappar.
    trevlig helg
    susanne

    SvaraRadera