torsdag 22 december 2011

Nu är det verkligen Jul




På riktigt. Nu är det verkligen Jul. Jag vet inte
varför, men jag har inte förstått det tror jag.
Sen några dagar tillbaka har alla paket varit färdiga
med vackra papper från randigt till prickigt, julpralinerna
är inhandlade, samt att den mindre viktiga sillen är inlagd.
Julgodis ligger fint på kylning, pepparkakshuset doftar
gott. Lite snett å så men vad spelar det för roll?
Granen har varit klädd sen Lucia. Har väl aldrig hänt tidigare.
Vad finns kvar?
Ingenting faktist, förutom det bästa. Att njuta med familjen.
Jisses så mysigt det ska bli.

Välkommen Jul!

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Ja det ska verkligen bli supermysigt!!! Julkram från mig

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt härlig jul!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Låter väldigt skönt och ha allt klart, här är det inte det. Ska handla det sista och förbereda så mycket av maten det går idag.
    Önskar dig och din familj en
    ♥ GOD JUL ♥
    Julkramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. God Jul kära Linda!!! Nu hoppas jag att du och familjen får det riktigt, riktigt mysigt under julhelgen. Låter skönt att vara färdig. Ska vi byta plats? Hihi!!
    Jag Julrusar genom den brända knäcken som igen har tagit rätt på, halvklädda granen som står och glor sorgset på mig, snörvlar mig genom butiker i jakt efter de sista klapparna, ja just det, skinkan!!! Panik! Klapparna måste slås in i dag och jag svettas när jag försöker göra dem så där "shabby- fin", med brunt papper och vitt tårtpapper med natur snören. Tur att jag nyss låg sjuk i bihålsinflammation så att jag då fick tid att göra julklappsrimmen! :) Städa huset..?.. Nej, det hinner jag inte i år... :)
    Så här är det varje år, så visst har jag julkänsla alltid, haha!! Härligt! :)

    Julpussar och kramar till dig min fina vän! /Åsa.

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön och God Jul...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera