tisdag 6 december 2011

Känslor inför Jul



Jag tror nog att jag aldrig tidigare haft ett
sådan lugn som jag har till denna Jul.
Alla klappar är i stort sett köpta, nu börjar det
roliga, att slå in dem. Jag älskar att göra paket.
Maten vi ska ha med oss till Julbordet är också
bestämd, känns som om att den biten också kommer att
gå i hamn. Sill är en av rätterna som ligger på min
Familj. Jag äter INTE sill själv, men att lägga in den
är en av mina favoritsysslor till jul. Jag har bestämt
mig för att göra tre sorter, vanlig inlagd och senapssill.
Vilken ska jag göra mer?
Har Ni något bra förslag kanske?

Tack för att Du tittar in här på årstidens bästa.
Jag har ledig dag, igen. Har äran att få vara med
vår 7-åring i skolan idag...


Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Jag ska testa att göra havtorns sill i år, tycker det låter spännande annars har vi en favorit: Italiensk tomatsill (soltorkade tomater) Är du intresserad så får du gärna receptet. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Färdig med julbestyren?! Åhhhhh hur GÖR DU?!
    Kan jag få receptet på det.... = FÄRDIG MED JULEN. KRAM

    SvaraRadera