lördag 12 november 2011

Granjakt



Alltså den här historien är så galen så
Ni knappt kommer tro att det är möjligt.
Men när det gäller mig, så är det verkligen
helt möjligt med det mesta.
Jag har varit på granjakt. Visserligen börjar
den vid Midsommar, men nu var det dags för att
få hem granarna.
Två stycken, inte så speciellt stora men fina
uppstammad rackare....
Efter en del frågetecken och några men, så stod
jag i skogen med mina snyggingar. När jag vänder
mig om för att ta mig till bilen, så står det två
lite lätt griniga tjurar och funderar vad jag gör
i deras skog....

Önskar Er en fortsatt fin helg.
Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. Men jösses, och två!! Tror nästan jag kan se dig framför mig, hur snabbt du kom in i bilen. Jag var i skogen igår, skulle ha en pyttegran. Men kom hem tomhänt, helt otroligt det också att jag inte kunde hitta rätt lilla gran.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ups!!!! Bra skogsvaktare det var i den skogen.Ja vad gör man då? springer? Nej de brukar gilla det.
    Det är fina de små granarna och det är så bra för de kan man ta i dikena där de i allafall inte ska växa.

    Trevlig Helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är ståtliga djur men man känner sig bra liten när man står där framför dem!!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. Själv bor jag granne med skogen och har också varit ute och tagit mig små-granar redan. I fjol den här tiden hade vi redan snö, och man vet ju aldrig när det är dags så det är bäst att förse sig med mossa och pynt när man kan!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Oh nej...vad gör man då? Hälsar "TJENA" och vänder bort? De där två var nog snälla tror jag ...eller så har de sett dig förut :o)
    Ha det bra/Karla.

    SvaraRadera
  6. Usch det lät inte skojigt. Men jag antar att du kom helskinnad hem i alla fall.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. oj oj, det lät inte så roligt... tur att du kom hem ordentligt!

    SvaraRadera