måndag 31 oktober 2011

Vår Lönn



Den här lönnen vi har är fantastisk. Vilken årstid
det än är så älskar jag att stå vid köksbänken och se
ut på den. På våren har den magnifika knubbiga knoppar
som bara vill slå ut, under sommaren är den ljuvligt
grön och ger skön skugga, på vackra hösten är det
blad som har en otroligt vacker blandad kulör och nu
står det så stilla och öde, samtidigt som det är hur
vackert som helst. Det är mängder av småfåglar
som ger liv i trädet denna tiden på året.
Om ett tag ligger ett lager av snö på grenarna och
glittrar i vintersolen, vilken lycka vi har som har
så många vackra årstider.......

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Håller med. Vilken tur att vi har våra fyra årstider!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Heej raring!! Jag kan se dig där i köksfönstret. Tittandes ut på ditt lönnträd... Jag tittar ut genom mitt köksfönster och ser mitt fina körsbärsträd. :) När den bär frukt nästa gång, så kommer jag gåendes vid ditt lönnträd med en körbärspaj i handen! Hihi, vi kan ju alltid drömma vid våra köksfönster... ;)

    Tusen tack för dina rara ord..hälsa mamsen! ;)
    Stor KRAAM till dig vännen.

    p.s. Om jag ser dig komma gåendes vid mitt körsbärsträd så hoppas jag du har den där gammla krattan med alla snygga saker dinglandes på sig, med dig. Fniss!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag måste säga att din första gran från gårdagens inlägg var så fin att jag "sprang" ...nästan idag till skogen efter en EGEN ! Har inspirerat till nåt liknande...gå in imorgon på min blogg så får du gärna säga om den foto är ok ;)
    /Hälsningar, Karla

    SvaraRadera