lördag 22 oktober 2011

Pysslig Lördag



Tidigt imorse åkte jag till skogen. Alldeles ensam.
En fantastisk morgon. Så tyst och stilla.
Bara fåglarna som sjöng för mig....
Jag fick med mig massor av härligt material till
ett gäng kransar.
Snacka om att jag och barnen haft en Pysslig Lördag...



Tur är väl att barnen gärna står och hjälper
mig med att binda kransar....
De tycker om att göra fint. Som jag då med andra ord.
Vi fick lite julkänsla när vi stod där ute
vid växthuset idag och tanken slog mig att det inte
alls är långt kvar till första advent.....

Nu njuter vi av tända ljus inne och att pappan i familjen
snart kommer hem....

Tack för att Du tittar in ♥.
Kram
Linda

10 kommentarer:

  1. Underbara bilder visar du .Ja en tur till skogen är aldrig fel.Här myser jag med massor av tända ljus både inne och ute.Bara <älskar ljus.Önskar dej en skön lördag kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jättefina kransar som vanligt här inne!Älskar din dörrkrans.
    Ha en fortsatt mysig helg!
    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jättefina kransar !!!

    Ungefär en månad till 1:a advent...längtar...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk fin pysselplats. Skogen är ju rena rama pysselparadiset när det kommer till kransmaterial och utepiff!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej kära Linda, jag skrev nyss en lååång kommentar här hos dig, innan jag ens vart klar så blev det något knas och allting bara försvann,poff! Utkastad! Ser inte den långa ofärdiga kommentaren här någonstans..? Vad förvånad jag är..!!
    Får göra en kort sammanfattning av det jag skrev istället. Du ska veta hur himla glad och varm i hjärtat jag blev av din jättefina kommentar. Gulle dig! Du gör min dag Linda till något glatt, varmt och fint. :) Min kära man fick också höra dina rara ord, hihi. Tusen och åter tusen tack finis!
    Sedan skrev jag och berättade hur jag stirrat på ditt kort, för ett tag sen, i kommentarsfältet och tänkte, "jösses så himla SNYGG Linda är då"! Så då är vi två med snygga kort på oss själv, haha!! Tack snälla du!
    Vad skrev jag mer hm..?.. jo, jag berömde dina kransar och önskade själv att jag kunde ha gått med dig i skogen och samlat ris och kottar m.m. Men jag har en dålig bäckenskada period, så jag hoppas jag hinner bli bättre innan advent, så att även jag kan samla och pyssla ihop en krans till dörren.:)
    Det jag skulle fortsätta skriva hann jag inte då allt bara försvann. Och det var att jag tycker det låter så mysigt att dina barn hjälper dig att göra fint. Du är en sån fin mamma Linda som hittar på och gör saker tillsammans med dina barn. Jag kan nästan se er där i växthuset, hur ni står och pysslar och binder kransar och sticker små fingrar på barren. :)
    Min kära tös är inte så mycket för pyssel och göra fint. Däremot gillar hon att baka. Så köket är hennes fovorit plats. Hon är alltid med så fort det nalkas bak! :)
    Oj denna korta sammanfattning blev också långt! Hihi.
    Hoppas du har en jättefin Söndag vännen!
    Och tack än en gång för underbara ord (jag känner din värme)!
    Massa goa kramar till dig/Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga kransar! Julkänslan smyger sig på...Gör absolut ingenting!!

    SvaraRadera
  7. Vad härligt det låter med en morgon i skogen! Jättefina kransar du gör vännen! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Det låter som om ni har haft en riktigt skön och mysig lördag! Nu blev jag också sugen på att göra kransar:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera