måndag 10 oktober 2011

Hjärtans gott....




I helgen har jag och barnen gjort fint till
fåglarna som vi gärna ser på den här tiden på
året genom fönstret. Vi vet sedan tidigare att
de mer än gärna äter de små solros som vi gör.
Vi smälter kokosfett och blandar i solrosfrön,
låter det stelna lite innan vi har upp det i
formar. Lägg i ett snöre i varje form om du vill
hänga dina hjärtan. Silikonformar använder vi oss av.
Det blir lättare att ta ur dem då.

Lycka Till.

Idag börjar mitt nya liv med mindre jobb, har jobbat
väldigt intensivt efter sommarsemestern, men nu har
jag fått ett schema som är bättre än någonsin...
Ledig idag, Ellie och jag njuter. Hon myser och leker,
jag står i köket.... :) älskar det.
Dillköttet kokar för fullt och här ska det nu rullas
köttbullar...
Livet är underbart!


P&K
Linda

8 kommentarer:

  1. Har aldrig provat att göra egna "fågelbollar/-hjärtan" men man kanske ska prova ! //Emelie

    SvaraRadera
  2. Vi har också börjat lägga ut mat till fåglarna. Vilka "fågelsmaskiga" hjärtan. De lär de gilla...

    Låter sunt det där med att trappa ner på jobb. Går också i de tankarna men är dålig på att genomföra mina planer...

    Ha en bra dag!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilka jättesöta hjärtan :) Nu blir nog fåglarna glada :)

    Ha en fortsatt mysig dag!
    / Josefine!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker mat till pippisarna och gott lär de tycka.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  5. Vilka fina hjärtan, förstår att fåglarna är nöjda. ;) Skönt att du får jobba mindre, av erfarenhet vet jag att man mår bättre när man orkar och hinner med lite annat också. Ha det gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Låter HÄRLIGT!!!
    Både mindre tid på jobb och dillkött MUMS!!!!!
    Ha en fortsatt mysig Måndag kväll....

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Underbart härligt!!

    Synd att du inte kunde vara med i lördags,men tack för den fina kransen som jag fick av er,den var otroligt fin!!

    /Mia

    SvaraRadera
  8. Vackert fågelgodis!
    Låter bra med mer ledig tid :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera