fredag 21 oktober 2011

Frusen trädgård



Vilken morgon. Vilken vacker frusen trädgård.
Tänk att växterna i köksträdgården får ett nytt liv
av frosten. Obeskrivligt vackra.
Rudbeckians knopp är underbar....



Oreganon växer som ogräs hos oss. Det gör mig
absolut ingenting, vi är nämligen stormförtjusta
i denna krydda. Den passar banne mig till mesta....



Amerikanska blåbär hoppas vi att vi får mängder
av nästa säsong. Nu har vi tre olika sorter och
då blir det såklart lättare att få bär på busken.
Det tog en säsong innan jag förstod det.
Kulören på busken tackar vi för denna tiden på året.



Jag har fortfarande massor av rödbetor att dra upp. Jag kan
erkänna att jag odlat dem för ögats skull. Bladverket är
så vackert. Nu när den fryser är den ännu vackrare....



Min stora stora favorit. Verbena Bonarensis kan jag inte
få för många av. Jag fick mängder från frö denna sommar.
Många har frösått sig själva, hoppas på lika många nästa
säsong. Har ni inte haft denna skönhet i Er trädgård så är
det verkligen dags nästa säsong.

Njut av helgen.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Vackert och vemodigt på samma gång....=)

    Ha en skön fredag !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Jättevackert, farbror frost har pyntat din trädgård. Är kallt här också, frost varje morgon.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vilka vackra bilder från er trädgård.
    Här är det riktigt kallt på mornarna och ett vitt täcke med frost överallt, det är vackert.
    Ha en härlig kväll.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh så vacker din "vinterträdgård" är!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker vinterträdgård. Här faller första snön i dag. *mysigt*

    Trevlig helg

    Kram Dessie

    SvaraRadera