måndag 26 september 2011

Nytt i köket



En del nätter hamnar jag i grubbel.
Göra om grubbel och jag vill gärna börja rätt
omgående, vilket gör att det ibland blir grymt svårt
för att somna om. Men jag somnar och när morgonen
kommer så hoppar jag ur sängen för att sätta igång.
Jag hade bestämt mig för att ta ut soffan från köket
till uterummet, soffan som stod i uterummet skulle till
växthuset OCH soffan eller snarare kyrkbänken i
växthuset skulle in......


Jag börjar. Först skulle jag bara plocka ur hyllan
som skulle skruvas ner för att ställa den uppe på
porslinsskåpet. Sagt och gjort. LITE tapet följer visst
med...spacklar och målar. Skruvar fast hyllan uppe på
skåpet, fyller skåpet. Jättefint blir det!
Väggen är klar för att skruva upp den nya tallrikshyllan,
vi (jag & A) kommer överens om en lösning att sätta fast den på.
Det blir kanonbra.



Vi har bubbat alla soffor till rätt plats.
Jag är visst gladare än A. Kyrkbänken som är
ett auktionsfynd är jag riktigt glad över att vi
fick hem, med tanke på att vi knöt fast den med snören
på taket och kröp hem med bilen i 3mil.
Nåväl.
Innan jag började med allt detta hade jag mätt
kyrkbänken. Det fattades 1cm, men IN skulle den!
Det måste ju bara gå.
Eller inte. Väggen behövde flytta på sig en ynka cm.
Jag sa att jag faktist hade mätt, men nämnde inte
det sista. Mindre viktigt just då!
A tar fram sticksågen, lite mindre glad nu.
Men soffan kom in på rätt plats, det var ju det som
var huvudsaken!


P&K
Linda

5 kommentarer:

  1. Åh så fiint! Jag kan faktiskt känna igen mig lite i din berättelse :)Kyrkbänken är verkligen jättefin, en sån skulle jag inte ha något empt att äga.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Vilket hästjobb!
    Kul att det blev så bra i slutänden också!
    jag är enormt rastlös när jag får en idé,men får bita mig i tungan så den poppar ur munnen vid rätt tillfälle!
    Annars är det kört;)

    Ha en fin dag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Kyrkbänken är jättefin. Gillar det vita i ert kök mot det varma, mörkare golvet. Snyggt!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. Blev ju riktigt BRA!!!
    Häftigt med en gammal kyrkbänk i köket!!!
    Ha de bra!!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hihihihi, det gick ju tillslut. Tur var väl det;)

    Kram Teres

    SvaraRadera