söndag 4 september 2011

Kantareller




Igår hade jag en eftermiddag i skogen med
min pappa. Jag älskar att gå i skogen.
Frågar Ni min pappa så säger han att jag springer
i skogen....
Jag känner inte det själv, men adrenalinet ökar
i jakten på svamp OCH när jag hittar en hel dunge
med knallgula kantareller, då vill jag bara spärra
av området. För att få med mig allt som finns i
närheten innan någon annan hittar guldgruvan.
Nu återstår det att rensa.....
Hela 15Kilo svamp!
Det ni!

Må så gott.
Linda

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, jag älskar och plocka svamp. Rensa är inte lika roligt men jag brukar få hjälp av maken.
    Ha en fin söndag, jag vet vad du pysslar med nu :o)
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Plocka är otroligt roligt men rensandet är trist.
    Jag har börjat skölja dem i vatten istället för att sitta med en liten pensel och borsta bort skräpet. Spar en massa tid på det och inte märker jag att det försvinner smak.

    Smörstekta kantareller... ljuvligt !!

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det underbart med kantareller! För at underlätta det tråkiga rensandet brukar vi grov rensa i skogen. Skär alltid bort den lilla jordiga biten med rötter (heter det så på svamp?)och försöker ta bort den värsta smutsen, så att dom inte ligger i korgen och smutsar ner varandra!
    //Emelie

    SvaraRadera
  4. Men så mycket svamp du hittar!
    Jag har också gått i skogen i dag, men jag var ut för att plocka lingon och hittade faktiskt en hel del.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Åå denn aljuvliga svamp!! I år finns det verkligen mänder av dem!!

    ha en fin dag!! Kramis sanne

    SvaraRadera
  6. Ja det är helt underbart att gå i skogen! Å när man hittar de gula så blir man som ett litet barn på julafton, fniss! Men 15 kg på en gång har jag inte lyckats med än...duktigt!!

    Ha en skön måndag!

    Kram Petra

    SvaraRadera