onsdag 3 augusti 2011

Växthuset



Barnens alldeles egna lilla paprikaplanta
växer för fulla muggar och de är mer än nöjda.



Aldrig hade jag kunnat drömma om att mitt fikonträd
skulle växa sig så bra på bara några månader. Var ska
storleken på detta träd sluta?



Vindruvsrankan breder ut sig i halva växthus taket nu,
under hösten när det är dags för att skörda är det ett
stort leende på barnen.



För mig är egna tomater ren Lycka!



Hinner dessa att mogna? Jag har aldrig smakat Fikon,
men de är väldigt vackra. Ett grå/lila sammets färgat
fikon, underbart.


Njut av dagen.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Så häftigt med egna fikon, dom hinner säkert mogna när du har växthus. Och så mycket druvor, vilken känsla och äta egen-odlade.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Härligt det ser ut! Mitt växthus ligger i vila i år. Hade ingen insperation när man väl skulle sätta igång. Vinrankan som jag har där växer iallafall, den sköter ju sig själv. Jag längtar tills mina durvor har blivit blå och fina och klara för att mumsa på.

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  3. Kram till Dig, nu här jag hemma från Gotland och tillbaka till världens högsta tvätt hög!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. mina druvor är gröna ännu de, men de börjar just skifta i blått =)
    fikonträdet är en helt obekant växt för mig, vilket lustigt växtsätt det har. det ser roligt ut!
    ha en bra torsdag
    susanne

    SvaraRadera
  5. Har kikat runt på din blogg! Mina fikon är nu mogna! Och jag har mitt i uterummet hela vintern! Ingen värme. Ett skott som jag fick från Stockholm för flera år sen! Är nog en annan sort än ditt!Hälsningar Christina

    SvaraRadera