torsdag 28 juli 2011

Kronärtskocka





Jag är så stolt över min Kronärtskocka.
Eller jag var stolt.
Sen Januari månad har jag kämpat med de där
små fröna som växte sig starkare och starkare....
Jag såg framför mig hur de trängdes ihop med
Jätteverbenan i den stora vita trälådan.
Men det finns ett stort MEN.
Kronärtskockan fick ganska så kraftigt med svarta
otäcka lusar för en tid sedan, gissa vad jag gick
till attack med?!!
Rengöringsmedel??
Jo, jag vet att det låter skadat men det är rena sanningen.
Det blev iallafall ett lyxigt rengöringsmedel
från Maison Belle....
Överlevde de fina plantorna?
Nix!( aldrig mer MB eller Ajax heller för den delen
mot ohyra... )

Istället bjuder jag på vacker Rosenskära....

Kram i solen.
Linda

2 kommentarer:

  1. Du som odlar så jättefina grönsaker, så lessamt att det kom löss. Men du har i alla fall väldigt vackra blommor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jäkla löss....men fina foto. Kram J

    SvaraRadera