lördag 30 juli 2011

Köksträdgården



Minnet svek mig rätt ordentligt i denna låda,
jag trodde inte att jag skulle behöva sätta i
en pinne om vad som hade såtts i lådan.
Men ack vad mitt minne svek mig, 3ggr lyckades
jag så i lådan, så nu trängs purjo, morot och rödbeta..



Verbena Bonarensis, Jätteverbena.
Min stora stora favorit under sommaren!



Bondbönan växer oförskämt bra!



Den röda solrosen blommar i djupaste rött,
fantastiskt vacker och stor!



Av någon anledning är min Mangold lite klen,
kanske har jag sått den för tidigt.



Majsen är fullkomligt gigantisk och vi väntar med
spänning på den gula majskolven....

Med hopp om en fortsatt fin helg.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Hihihi, vad roligt att du lyckades så tre olika saker i samma låda. Det såg lite roligt ut, men hoppas att det tar sig bra ändå och att du får en riklig skörd ändå.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Underbar att få skörda sit eget....Kram J

    SvaraRadera
  3. Du har så fina odlingar, vilken växtkraft. Och kanske är din mangold extra spröd och god när den inte är så hög.
    Ha en skön sommardag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Välkommen till gänget...vad det gäller minnet men plantorna verkar då gilla varandras sällskap..haha.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Du utnyttjade lådan väl med kompakt odling ;0)
    Så spännande att få egen majs! Det har jag aldrig odlat.
    Ha en skkön söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera