torsdag 26 maj 2011

Nu händer det grejer....



Imponerande. Nu händer det grejer...
Det blåser kalla stormvindar i högan sky,
dunjackan åker nästan fram igen. Solen lyser
med sin frånvaro, regnet hänger i luften.
Trots detta har vi skördat rädisor idag.
Är det inte fantastiskt så säg?
Ursäkta mig....men jäklar i min låda vilken
glädje det är att skörda i sin egen trädgård.
Helt oslagbart.
Vad mer är oslagbart?
Vem om inte jag gick och plocka hästskit i skogen
efter båtturen på kvällskvisten i 3liters påsar????????????
Vad gör man inte för sin trädgård?!


Puss på Er alla.
linda

9 kommentarer:

  1. God kväll!

    Ler... ;)
    Vad gör man inte...
    Har du recept till din härliga rabarberpaj med marängtäcket.
    Blev så sugen på den när jag såg din fina bild på det.
    Det skulle ju vara lagom fika till fredags fika/efterrätt !

    Ha en fin kväll och en tervlig helg!

    Kram Sirpa från www.villabjorkenasbacke.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Dunjacka och nyskördade rädisor låter som en toppenkombo ;.)

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Kanske är det någon som varit i skogen på en turridning i dag i fyra timmar och nu har ont i baken som hade en häst som kanske bidrog med början till din gödselstack................ ;)

    Härligt med första skörden!

    Vi ses.

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka och skörda dom första grönsakerna, så fina rädisor du fått. Strongt och plocka hästbajs i påsar, men det kommer och växa bra hos dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Sirpa ....

    Du hittar receptet under maj månads bloggarkiv,Rabarberpaj!

    Lycka Till.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  6. Mia.........snacka om asgarv!!!!!!!!!!!
    :DDDDDDDDDDDD

    A sa när jag plockade,här brukar de gå på tur med hästarna......Gissa om mina tankar hamnade hos dig då.Så ja,jag tror du och din polle bidrog....

    Jisses.
    Kram å Godnatt.♥
    Linda

    SvaraRadera
  7. Verkligen en särskilt känsla att få äta sina egna nyskördade grönsaker!
    / Johanna

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få börja skörda!
    Ha en fin dag.Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. tack för en fin blogg och mysiga bilder! Kram Lotta

    SvaraRadera