måndag 4 april 2011

Sättlök


Idag har jag kollat över sättlöken som ska ner i jorden så

småning om. Helt vanlig gul och röd lök har jag

haft tidigare, nu har jag utökat med scharlottenlök,

ska bli spännande att se hur den växer.

Jag läste i en tidning att lökarna ska ligga i

vatten och svälla en stund innan de ska ner i jorden, det har

jag aldrig testat, men ska absolut testas till denna säsong.

( det är visst en hel del problem för mig här på bloggen just

nu, både med text och bild, hoppas ni har tålamod....)


Kram

Linda

3 kommentarer:

  1. det har jag inte hört förut!
    ska åxå testa det, kanske löken gror fortare så...
    vårliga hälsningar

    susanne

    SvaraRadera
  2. O va spännande! jag har alltid önskat mig en trädgård så att jag kan odla massa saker. Och jag gillade verkligen hur du hade skrivit barnens födelsedatum på väggen. Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske är det "sättlöken" som jag och din syster köpte som ska ligga i blöt?! eller så är det den riktiga som du har.

    Jag kan säga att jag tappade hakan när jag upptäckte att det var frön och inte lökar jag hade beställt :)

    Lycka till med lökarna ♥

    Kram M.

    SvaraRadera