måndag 25 april 2011

Köksträdgården


Oj så mycket saker jag fått gjorda i
Köksträdgården den här ledigheten.
Mängder av frön har hittat ner i jorden,
rädisa, morot, lök och blommor.
Spenat och sallad
för andra gången
den här säsongen....
Bönorna har jag visst någon slags tävling
om, jag har tydligen 10påsar av dem.
Där den ena är vackrare och större än
den andra.....
Spännande ska det bli!


....målat staket har jag oxå gjort.
Snart är det dags att ge sig ut igen och
jobba lite till.


Vi ska nog ta en vända med båten idag
oxå, om den inte har blivit såld förstås.
Jag har en man nämligen som kallas
för Hanssons köp & sälj , där vet man
aldrig vad som sålts eller köpts..... ;)

Njut av dagen.
Kram
linda




4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart väder just nu! Man tror nästan inte att det är sant vad fort det går! Träden slog ut sina löv på någon dag och allt spirar! Hoppas båten är kvar så ni får er en tur... ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas båten är kvar, en sjötur idag skulle sitta fint. Så mycket du har fixat i trädgården under påsk, kommer och bli mycket gott och skörda hos dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så härligt att få vara ute och fixa. :) Hoppas du får en båttur denna härliga dag. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få en glimpt av er köksträdgård. Vår är under produktion;) Men det tar sig väldigt fort och snart får jag också så mina frön.

    Kram Teres

    SvaraRadera