fredag 29 april 2011

Jag minns





Jag minns en plats jag besökte för länge länge sedan.
Sidney. Australien.
Där fanns en park som jag tyckte var oslagbart vacker,
en fantastisk park med mängder av vackra träd som
blommade vackert, det ena ståtligare än det andra.
Det fanns en sort som var mäktigast av alla.
Praktmagnolian.
Med ord går det inte att beskriva hur stora
de träden var......


Men just nu så njuter jag iallafall av min lilla buske som blommar
för fullt.
I helgen är butiken öppen, Varmt Välkomna!

Kram
linda

6 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade en magnolia också, kanske dags och slå till och köpa ett träd.
    Ha en skön valborg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så vackert med magnolia men jag tror inte de går där jag bor (zon 4-5).
    De är iallafall otroligt vackra.

    Trevlig Valborg !
    Nilla

    SvaraRadera
  3. Magnolian är en absolut en vårfavorit..

    Ha en fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Underbart en av de finaste blommor som finns ,kram ,Nette

    SvaraRadera
  5. magnolian är så underbart vacker!
    det är en som jag kommer att plantera i min nya trädgård... bara jag hittar rätta platsen! =)
    glada vappen
    susanne

    SvaraRadera