tisdag 1 mars 2011

Rosa ska bli Svart


( jäkligt stolt över några kuddar som jag fått ihop, siffrorna
har jag målat på med schabloner )
Ibland är jag inte riktigt klok, jag erkänner!
Jag målar och tapetserar på Ebbas rum. ( det var ju ett tag sen nu... ; )
Är man snart 7år, ja då är det så att det rosa sakteliga börjar
att tyna bort. Nu ska det vara SVART förstår Ni!
Jag är väl inte sämre än att jag sätter igång att jobba lite.
Samtidigt som jag målar/tapetserar så SYR jag för glatta livet.
Det kommer att bli kanonbra, det ser jag redan nu.
I mitt huvud.:)
Ebba åkte bort igår, till Hälsingland med min pappa.
Skoter och pimpling står på schemat.
Men jisses så jobbigt det var när hon åkte, kunde
inte sluta gråta när jag vinkade av henne.
Hon är hemma på Fredag och om jag inte dött av
utmattning tänkte jag vara klar med hennes rum.
Och precis som vanligt så vet mannen i Mitt liv ingenting
om att jag grejar på hennes rum......
Puss & Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. Fina kuddar :) Roligt att du även hanterar symaskinen :) Min nya maskin kom i veckan, så roligt! Jag skulle ju ha siffershabloner till mina egna kuddar men jag tog det jag hade hemma. Får se om jag vill trycka på fler kuddar, du kan ju höra av dig om du får in fler shabloner till butiken. Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig överraskning för henne( o pappa)!
    Blir kul att få se resultatet!

    ha en fin dag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Vilken UNDERBAR blogg du har. Glad att jag hittade hit. Och fina kuddar!

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken mysig blogg! Tillverkar du de ljuvliga dalahästarna själv?
    Jag kommer absolut titta in till dig igen!
    Kram, Linda

    SvaraRadera
  5. Så nöjd hon kommer att vara när hon kommer hem :-) Blir med all säkerhet jättefint..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina kuddar du har gjort! Dottern kommer att bli jätteglad när hon kommer hem:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Linda, jag tror det blir jättebra, svart är snyggt alltid..
    Gillar din kreativitet, och pysslande, så det är en anledning, plus att jag gillar din blogg, som jag bestämt att du ska få en Awards av mej, den finns att hämta på min blogg....
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Så glad hon kommer bli när hon kommer hem och vad mysigt att få åka i väg med morfar! Må så gott vännen och jättesnygga kuddar! Kramis Maria

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig överraskning! Vad fina kuddarna blev!
    Kram Ewa

    SvaraRadera