tisdag 29 mars 2011

Odlingar


Har man inget jobb så skaffar man sig.

Så enkelt är det.

Jag har en hel del på gång i

odlingen för kommande växthussäsong.

Jag blir alltid lika glad över att det

växer i krukorna.

På morgonen bär jag ut dem i uterummet,

på kvällen är det dags att ta in allt igen.

Då får de en plats runt kaminen och jag

gör en brasa åt dem. Det är väl just där skon

klämmer, jag börjar undra vad jag håller på

med.

Det finns färdiga plantor att köpa, men

det är detta som är halva nöjet. Sen kanske

det finns en gräns, men jag vet inte riktigt

var den går......


P&K

Linda

10 kommentarer:

  1. Galet, helt gaaaalet .... Men det är därför just du är DU och DU är ju helt fantastisk. En Linda som ger och bjuder på så mycket av dig själv till andra och sina plantor, sweeet...... KRAM Malin

    SvaraRadera
  2. Hahaaaa du är väl för rolig!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vilken liten svart skönhet. För en sådan kan man bära ut o in och elda brasor.
    Gaalet ...nej,nej du är underbar, fortsätt med ditt jobb och njut!!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  4. Du pysslar om dina plantor bra, det kommer och löna sig. Nu hoppade mina rader isär också!! Skulle lägga in en extra grej om rabatt hos Louise, såg bra ut tills jag tryckte på publicera då gjorde blogger-uschlingen om alla mina rader. Så har det inte varit förut, då har jag redigerat utan att det ändrat... Hör av mig om jag kommer på hur man ska göra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Ja,precis så är det för mig oxå!
    Skumt!

    Tack du fina!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Frågade sonen angående raderna, du ska inte pilla på knappar du inte begriper sa han! Men det gör vi ju inte, jag säger som du, jag fattar ingenting. Men sonen här löser nog detta, han brukar fixa sånt. Hör av mig...
    Kramar
    AM

    SvaraRadera
  7. Tack du fina, ha en skön vecka här hemma i vår vädret!
    Du ska veta att din blogg är otroligt vacker!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig. Det är verkligen DET som är nöjet och det festliga när man har blommorna från frön som man har sått själv.

    Kram Teres

    SvaraRadera