torsdag 17 februari 2011

Hmmmm....



Jag slår mig ner i soffan och öppnar en
Trädgårdstidning. Härligt att se att det
finns hopp trots allt. Men i tidningen finns
något som får mig att fundera....
Nu är det tid att:
* flytta träd & buskar, innan knopparna slår ut
* plantera barrotade häckplantor
* skrubba växthuset med varmvatten och diskmedel
osv........
Förstår Ni vad jag menar?
Jag har ju för 17 problem med att ta mig till
Köksträdgården med komposten.
Det är ett snödjup som når min midja?????????
Att skrubba växthuset är ju oxå helt uteslutet,
jag komer inte ens in där för all snö och is!
Nej, trädgårdsarbetet får nog vänta en tid.
Jag stannar inne och bakar istället.
;)
Kram till er alla.
Linda

6 kommentarer:

  1. Jag trodde att det var jag som tänkte konstigt men jag tycker alltid att trädgårdstidningar ligger minst en månad före verkligheten. Eller är tidningarna gjorda för de som bor längst ner i Sverige...

    Jag har svårt att föreställa mig att man kan göra dessa saker inom två månader ens. En gåta för mig

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Bra val, man har inte direkt lust med trädgårdsarbete just nu! Men våren kommer ju olika tidigt i olika delar av landet. Åkte tåg genom Skåne förra veckan och där var det mer vårigt än hemma!//kram maria

    SvaraRadera
  3. Nej inte går det att jobba i trädgården inte:)!

    Vad otroligt gott det ser ut med hembakat!!

    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. God kväll!

    Visst är det en rejäl vinter kvar än :)
    Men kanske om några månader senare kan vi vara där :)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. ja du... det märks att vi bor i ett avlångt land! men jisses va man längtar efter att få ta fram spaden och gräva i landet.

    Jag gick med i en trädgårdsförening i veckan! kan säga att jag drog ner medelåldern rejält! fniss
    Det kanske är något för dig med? alltid kan man lära sig något nytt.

    Må så gott min vän!

    Kram M.

    SvaraRadera
  6. Massa kramar till dig du ljuvliga i snömassorna!! Ha en skön helg!
    Kram Caroline i Bro

    SvaraRadera