torsdag 10 februari 2011

Krans







Imorgon är det så att vi ska på
begravning.( andreas mormor )
Inte kul såklart, men får
jag bli 85år så är jag mer än nöjd.







Här har jag gjort en krans som är
bortom alla regler, helt enkelt
gjord efter hur JAG vill ha den.
Som Ni vet så älskar jag anemoner,
därför blev det valet lätt av blommor...




....sen var det ju hyacinterna. Den vackra
lavendelfärgen är fantastisk. Jag har
även hjärtan på tråd i kransen, den
grå-rosa tonen från den passar alldeles
utmärkt ihop.



Att trä några hyacintblommor på tråd
var jag bara tvungen att göra.
Det blir lite extra känsla på det hela då.
Nu ska jag planera det sista för imorgon.
Det ska bli en kistdekoration oxå som ska
vara en skog, det kommer bli så vackert.
I den skogen ska det växa violer och
vita pärlhyacinter.....
Kram
linda

5 kommentarer:

  1. Så vacker, min syrra har blomsterbutik och jag ska visa denna krans för henne..så stämningsfulla färger.
    Hoppas ni får en fin dag i morgon, trots allt.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker krans!!! Otroligt ljuvlig:) Ja inte är det roligt med begravningar, usch och fy, men är det ålderdom man dör av så är det trots allt livets gång.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Linda
    Jag hittade precis din jätte fina blogg. Vad duktig du är med blommor och inredning. Ha en bra dag/Maria

    SvaraRadera
  4. Låter som att det kommer att bli en vacker begravning med alla blommor.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  5. Så vacker krans! Tänker på dig i dag! Kram Maria

    SvaraRadera