söndag 2 januari 2011

Tulpaner










Finns det något som ger mer vårkänsla
än Tulpaner och Vårlök?

Inte för mig iallafall.
Doften av tulpaner och dess krispighet
ger mig så mycket hopp om vår.
Jag tycker om att blanda i något till
tulpanerna, här har jag björkris.
Kastanj, blåbärsris, körsbär, äpple och
videkvistar är oxå några andra favoriter jag har
att blanda med tulpaner.

Nu ska jag njuta av en ledig dag med min
Familj. Tack alla Ni för fina kommentarer
som ni ger mig, jag blir såklart jätteglad.

Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. mm...underbart!!!!

    Här fick ett fång ranunklar följa med hem i fredags..Ljuvligt!!

    Varmaste Kramarna Elin

    SvaraRadera
  2. Aha, var det det du skulle ha björkriset till. Härlig vårbukett, vi behöver mycket tulpaner nu.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Tulpaner är helt underbart vårigt och om man gnussar lite på stälkarna så låter det till och med vårigt!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Härligt med vita tulpaner. Jag måste nog skaffa mig en bukett till veckan jag med. Så fint nu när man knappt har en växt inomhus.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Åhh vad härligt med vita tulpaner och ris. Det är vår, det.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  6. Vita tulpaner är sååå fint! Ha det gott! Anna

    SvaraRadera
  7. Härligt med tulpaner, speciellt de vita... Letade efter pärlhyacinter när jag vart och handlade idag, men hittade inga än.//kram maria¨

    SvaraRadera
  8. Bara så underbart med ris och tullisar.Ja tullisar ska man frossa i nu.....Går man ju inte upp i vikt av.hihihi.Ha en skön kväll.Varm Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Åhh så vackert! Jag får vårkänslor på din fina blogg i dag! Kram Maria

    SvaraRadera