måndag 17 januari 2011

Pärlhyacinter



Vilka vårkänslor jag får när det är
ordentligt med TAKDROPP ute.
Jag vet att det är långt kvar, men
jag kan inte låta bli att skapa lite vårkänslor
med blommor.





Pärlhyacinter, jag bara älskar dem.
Så enkla, så vackra.
De ger verkligen känsla av att det
kommer att komma en vår.
Härligt va?





Mindre härligt just nu är ju denna isgata
som klistrat sig fast på vägarna. Det fick
jag känna på igår, halkade rätt ordentligt
under promenaden igår. Tur att jag hade
en fin vän med mig som kunde hjälpa mig upp.

( annars hade jag nog legat kvar,
med ond rygg och rumpa..... )

Ha en fin dag.
Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. Härliga lökväxter.

    Isgata är bara förnamnet. Hualigen. Hoppas du klarade dig bra ändå och tur att du inte var ute ensam.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder. Riktigt vårfeeling!

    Ha en fin dag

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  3. Oj så fint du har pyntat! Härlig äggkrans:)
    Jag har fått låna ett par broddar - annars går det inte att gå ut längre.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. Aj, ja det är många som halkar om kull nu i istiden :( Jag vill ha vår och värme nuuuuuu!! Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Min älsklingsblomma också! Hittade inga när jag handlade sist, så det fick bli krokusar istället. Ha en bra vecka - kram Ewa

    SvaraRadera
  6. Tur att du inte slog dig mer än du gjorde(även om det förmodligen känns tillräckligt). Själv fick jag höra att en släkting till mig, halkat och fått axeln ur led samt en spricka i axlen. Det blev bara värre så hon opererades igår på grund av en lös flisa från axeln.
    Själv har jag funderat på att skaffa broddar eftersom jag går så mycket B

    SvaraRadera