tisdag 11 januari 2011

Magnolian blommar...




Min MAGNOLIA blommar!
Visst är det fantastiskt, så kallt ute och
ändå blommar den?

( såklart inte, det är bara lite kvistar som kom
till butiken idag )




En underbar blomma. Jag bara älskar den.
Jag undrar hur det går för min buske
där ute i snön. Jag hoppas den överlever.
Man kan ju hoppas att de högarna av
snö som gömmer den just nu, bäddar
om den ordentligt. Alltid lika spännande
när våren kommer och se vad som klarat
sig och inte.
Nu ska jag fortsätta njuta av detta
underbara vårtecken.
Kram
linda

8 kommentarer:

  1. Hej hopp Linda..
    Vet inte om jag saft det förr men vilken fin blogg du har, och så mycket fint..
    Din byrå som du måla om blev ju helt underbar!
    kanonfin :)
    kommer att titta in igen..
    Kramm Malin

    SvaraRadera
  2. Var ute idag och tittade till min lurviga vän! (Magnolian) Förra året frös alla knoppar sönder men själva busken klarade sig så det ska bli spännande att se om det blir ett år till utan blomning... Vackra är de hur som helst!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, vilken vacker blomma! Så fint, så skirt och ändå sån kraft.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Så underbar buske när den blommar, tyvärr så är tiden rätt kort:( Mysigt att du kan njuta av den inne:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Nu längtar man verkligen efter VÅR!!!

    Har lusläst alla trädgårdstidningar och för kataloger här hemma... längtar ♥

    Kram M.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det var att ställa sockerlådan så på skåpet. Jag har mina på golvet, men det är nog värt att flytta dem ser jag ;) Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Tror att snön gör så att allt klarar sig extra bra, lite värme och isolering under den :-)

    Magnolia är så fin när den blommar på bar kvist..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Underbart vackert!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera