lördag 22 januari 2011

Hur gott som helst


( choklad mousse )

Här har Ni det som jag och Ellie gjorde
häromdagen.
Får jag presentera..... Mr. Mobergs
CHOKLADMOUSSE.
Milda Matilda så gott.

3äggulor
6 dl vispgrädde
200 g mörk fin choklad
1 nypa salt

Vispa grädden. Vispa försiktigt ner
gulorna och tillsätt den smälta chokladen
och lite salt. Rör om.
Häll upp i glas, låt vila ca. 1timme i kylen.

Hur gott som helst. Tänk att det bästa är,
att denna godbit går att smaksätta i
oändlighet....min nya favorit helt enkelt!
:)

Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. Mmm...ser jättemumsigt ut! =)

    Ha en bra lördag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen riktigt mumsigt ut. Nu ska jag spara receptet så jag har när jag sugen på något gott :)
    Ha en skön lördagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. mmm Gott!!!!

    Trevlig Helg och Tack för recept.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det såg verkligen ut att vara i min smak :) Det får nog bli att testa i veckan när mannen fyller år :) Tack för tipset! Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt gott ut, det får vi testa nån dag!//kram maria

    SvaraRadera
  6. Ser bara så himla gott ut.Det ska jag testa någon dag.<önskar dej en skön söndag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Ser super gott ut. Den ska jag prova..
    Ha en underbara söndag! Massa kramar Sophia

    SvaraRadera
  8. mmmm vill prova direkt! Tack för receptet! Kram Maria

    SvaraRadera
  9. såg FARLIGT gött ut, ska definitivt PROVA! :-) Malla....... KRAMEN också.....

    SvaraRadera