måndag 31 januari 2011

Fullt upp!










Vår äldsta tjej, blev hängig i helgen.
Vi är vana med att se henne i full fart.
Halva helgen har jag tillbringat med
denna skönhet på akuten.
Mindre kul, men vad gör man?

Efter att ha väntat, väntat och väntat på
en doktor....
Lyckas med att tappa en räkmacka upp
å ner på sjukans golv ( ebba ), fått panik av
att se att jag var tvungen att parkera i ett
parkeringhus i Falun vid akuten. Fortfarande
totalt dyngförkyld. Kramp i vaden av
kopplingen när jag skulle till att
få in bilen på EN parkeringsruta i p.huset....
( f-n vad små rutor det var där inne ),
ännu mer panik när jag insåg att jag
visst skulle ut ur det där huset oxå.....

Nåväl efter 8timmar ( då ska ni veta
att vi även tillbringade lörd.kvällen på akuten )
var vi hemma igen,
med diagnosen 5:e sjukan!

Full av prickar från kinderna å ner på hela
kroppen. Som såklart kliar som 17!

Hoppas Ni har det gott iallafall.
Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. 5:e sjukan vad innebär det? Jag själv en son som har haft utslag(prickar)som kliat men i övrigt så hade han inte feber, men sjuksyster på skolan kunden inte säga vad det var för nå´t.
    //cathrine

    SvaraRadera
  2. Hej

    Är det barnsjukdom?
    Det ser smarrigt ut med smeten iallafall trots att det är sjukstuga hos er..
    Hoppas att ni slipper flera akut besök och kryar på er...
    Fin Kitchen Aid ser jag i bakgrunden... :)

    Jag vill oxå ha en sån :)

    Ha en fin kväll

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Gissar att 5:e sjukan är en barnsjukdom, vattkoppor kanske. Det har jag haft som vuxen och det kliar, fast jag fick lindigare än sonen.
    Skickar en kryapådig-hälsning till dottern
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. VAAAA !?! 5:e sjukan va E det?! hmmm Hursomhelst, synd om kraken, hälsa henne såå jätte MYCKET från mig att hon ska krya på sig så vi får träffas SNART! Vi får såklart skjuta på vår date men den som väntar på nå gott..... Kram kram Malla

    SvaraRadera
  5. Usch stackare, krya på Er alla Ni bästa!!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. 5e sjukan ??!! Har aldrig hört talas om.
    Det lät i alla fall inte som den bästa av helger.

    Krya på er.
    Nilla

    SvaraRadera