tisdag 18 januari 2011

Fixat lite...


Hej på er.
Ja, nu har jag varit på yngsta dotterns
rum och fixat lite.
Jag har rivit ner tapeten och målat om
väggarna i en varm vit kulör.
( S0502-Y )


Jag ville gärna sätta råplan eller pärlspont
på en vägg, men eftersom det finns
överallt i övriga huset så kom jag på en
annan idè. Jag tog ur glaset ur ett gammalt
fönster, bakom ska jag nu hitta ett passande
tyg/tapet. Eller griffeltavla.
Alltså det är ju perfekt för mig
som vill göra om lite nu å då.
Det blir fönstret som blir fonden så att säga.
( väldigt enkelt att byta )



Sen kom jag på en natt nyligen att jag
skulle sätta upp sockerlådor
som hyllor och det blev verkligen bättre
än vad jag kunde tro.
En skir gardin fick bli en skärm
mellan skrivbord och sovplats.
Vi har en 4-åring som är mer än nöjd
här hemma. Nu återstår det bara att hitta
ett passande tyg till fönstret.
Må så gott.
Kram
Linda

14 kommentarer:

  1. Visst är det fint med lådor på väggen! Hade också det innan, med alla dvdfilmer :) Jättefint att ha dem över skrivbordet! Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. God kväll!

    Super fint har det blivit!
    Vad tufft med sockerlådorna som hyllor!
    En jätte bar ide1 :)

    Ha en fin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. SNYGGT! Tova håller på och tjatar på mig att hon vill göra om på sitt rum, hon vill ha vitt och rosa , förvånad ? NOOOT! Men jag har ingen inspiration men antagligen är det väl bara att börja riva så har man inget val..... :-) Kram Malla

    SvaraRadera
  4. Vilket jättefint rum! Ja sockerlådor på väggen är så fint!

    Ha en skön kväll

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kommentar du lämnade hos mig. Blev riktigt rörd av dina ord! :0) Är man färdig så är man, jag känner faktiskt att jag är det jag med. Kanske är därför man njuter så mycket!

    Vilket fantastiskt vackert rum er lilla prinsessa har. Hos oss vår lilla tjej är det en ständig röra eftersom hon är en pysslare av stora mått! Man får glädja sig åt att de är kreativa även om jag ibland kan önska liiite ordning. ;0)

    Ta hand om dig!

    Kraaaam/ Anna

    SvaraRadera
  6. Superläckert. Du är bra fiffig du. Inte konstigt att dottern är mer än nöjd

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Det ser mycket bra ut! Fiffig idé med fönstret.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. Jag förstår lilla 4-åringen som är mer än nöjd.. In i det rummet hade jag med kunnat flytta, jättefint..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Sockerlådor på väggen är tufft.
    Har även sett de som använt dem som hatthyllor och satt fina hängare (typ ankare) under för att hänga jackor mm i.

    Ha de bäst !!
    nilla

    SvaraRadera
  10. Linda,du får mer än gärna inreda hos mig också....Du kan det där verkligen!!!!Super fint blev det! Stora kramar

    SvaraRadera
  11. Så snyggt! Jag förstår att du har en fyraåring som är nöjd.
    Jag har sett fönsterbågar med förstoringar av foton i.Det var jättesnyggt och något jag ska prova på att göra någongång tror jag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. men hallååååå - får du aldrig slut på idéer??? När du får för många, kan du skicka några till mig? Känns som om jag skulle behöva lite nya såna... :) Jag tror säkert min lilla fröken skulle stortrivas i ett sånt fint rum (och jag med, ha ha)!
    Kram till dig

    SvaraRadera