tisdag 14 december 2010

Gran







Den lilla granen i uterummet är på plats
och den har fått levande ljus som brinner
så vackert.
Ikväll är det tänkt att vi ska ta in den större
granen. En tradition som kommer brytas detta
år, alltid har granen kommit in dagen innan
Julafton. Men eftersom jag städar bort julen
riktigt fort får den komma in tidigare i år.
För barnens skull.
Jag har sett ut granen. Den står lätt tillgängligt
i år. För några årsedan gav jag mig ut till
skogen för att hämta en.
( med barnvagn dessutom???? )

Vad kommer då.
En som rider på en häst.
Jag gömmer granen bakom vagnen?????

Hästen vägrar gå förbi och personen på
hästen frågar om jag kan lägga
ner granen så hästen vågar gå fram.....

Öhhhh visst!
Jag lägger ner granen.

Hoppas det går bättre ikväll.
;)

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. *Fniss* Vilken rolig syn... Skönt att granen är lättare att hämta iår... :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kanske lite svårt att gömma en gran bakom barnvagnen :0)
    Hoppas att allt går vägen i år.
    Jag tänker också ta in granen tidigare än vanligt. Den står redan i garaget och väntar på att få komma in.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hi hi, det var väl typiskt att det kom någon. Är man ute på granjakt får man smyga som en indian. Hoppas det går bra iår.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. Det kommer du att minnas i alla tider.. Hoppas det gick bättre att hämta gran denna gången..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Tjennnnnaa! Din lilla grantjuv, hhihih tur det finns många så det inte märks om det försvinner en, du läste vad mycket husdjur du får på köpet va?! hahaha Kram kram Malla

    SvaraRadera