tisdag 28 december 2010

Får det vara en smakbit?






Av ALLA kakor i världen, så är denna
min Absoluta Favorit!

Så enkel å sååååå GOD!

Här kommer receptet...

2ägg
2dl socker
Vispas hårt.
Tillsätt..
2dl vetemjöl
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
2msk kakao
100g smält smör
1dl mjölk


Blanda ihop och häll i form.

Grädda ca.20min i 175grader.

Under tiden kakan gräddas, gör en sås.
Koka ihop..



50g smör
1msk kakao
1msk vaniljsocker
1dl mjölk
1dl socker
( den ska bli tjock )

Ha upp kakan på ett fat.
Picka kakan lite med en gaffel
så det blir hål.
Skeda såsen över kakan, garnera med vad du
gillar. Klar!

( idag har jag städat bort julen....så rent å fint det blev )


Kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Låter gott!
    Måste jag nog prova..

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera
  2. Såg verkligen supergod ut, ett recept som jag aldrig har provat. Ska nog prova den till ¨helgen kanske

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Ser absolut hur mumsigt ut som helst!!!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Linda,julen e´ int slut än.Hann ju inte se granen i år.
    GOTT NYTT PÅ ER ALLA

    SvaraRadera
  5. Jaaa gärna! Såg väldigt god ut, perfekt för en kvällsfika.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Frestas med godsaker så här på en tisdagskväll.
    Det receptet måsta provas. :)

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  7. Det låter gott! Jag får spara receptet.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. God och Glad Fortsättning!
    Den kakan ser hur god ut som helst. Den måste jag prova.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera