måndag 22 november 2010

Snart Advent




Gamla lådor är något som jag inte
kan ha för många av. Alltid finns det något att
använda de till.....
Här har jag gjort Advent fint i lådan.





Placerade en vit Amaryllis, fyllde med mossa,
en krans fick komma med oxå. Sen är det bara
att fylla på med sånt man gillar.
I mitt fall blev det kulor i olika former,
matta och blanka
för att skapa kontraster, lummer,
mossiga grenar......





....sen såklart de gamla ljushållarna
som jag fäste i kransen. Jag bara älskar dem, sen
att ljusen inte står spikrakt i dem gör inte
mig ett dugg. Bara fint att de har ett eget liv.

Vad gör Ni för fint till Advent?

Kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Jag och en vän hade pysseldag igår och hela köket var fyllt av en massa pyssel. Jättekul!

    Till advent vill jag gärna ha flera minigranar med ljushållare i. Amaryllis och hyacinter i olika planteringar. Gärna i mina fina påsar!
    Sen vill jag gärna ha pepparkakshus och ljusslingor överallt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint och stämningsfullt du gjort!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilken ljuvlig "jullåda" du har gjort! Jag älskar grön mossa så jag gör gärna blomgrupper med det och i år blir det kanske även mossa i adventsstaken - har inte bestämt mig riktigt ännu!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  4. Otroligt charmerande låda!!
    Usch jag har jag inte ens hunnit tänka på att det är advent snart! Men jag lovar att skärpa mig!:)
    Alltid lika trevligt att titta in här och få lite ideér och inspiration av duktiga du!

    Varma kramar från Bro!

    SvaraRadera
  5. En sån låda full med juliga fina saker skulle jag vilja ha också. Jag får hålla mig med pyntandet till torsdag, då är jag ledig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej vännen så fint du har gjort, me like:) Må så gott i veckan stor kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Oj vad du gör fint!!! Här hemma blir det mest med ljus, stjärnor i fönstren och "frostade" äpplen. Sambon är allergisk så det blir inte så mycket med levande växter, tyvärr... Men förra året hade jag en liten riktig gran på balkongen - den var jag riktigt glad för!
    Kram till dig

    SvaraRadera
  8. Så snyggt du har gjort det..

    Kram Mia

    SvaraRadera