torsdag 11 november 2010

Chokladälskare



Chokladtryffeltårta.....
Den här tårtan kan jag få ett riktigt sug efter
ibland, chokladälskare som jag är.

Här har ni receptet:

chokladbotten
3dl socker
2ägg
100g smör
4msk kakao
1tsk vaniljsocker
1,5dl vetemjöl
1nypa salt

Vispa socker och ägg fluffigt.
Tillsätt övriga ingr.
Häll i form med löstagbar kant.
175 grader i ca. 20min.
( den ska vara lite kladdig )

Låt svalna något.

tryffel
3dl vispgrädde
400g choklad

Koka upp grädden häll i chokladen
som är bruten i bitar, rör om till en slät
kräm. Häll i formen. Låt stå svalt över natten.

Klar!

Lycka till och kom ihåg denna kaka är bara
för chokladälskare... ;))

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Från en choklad älskare....Tack tack!!!! Måste provas genast! /Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Den låter helt underbar! Från en riktigt chokladälskare! Måste provas snarast!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Linda!
    Jag älskar choklad, så gör nog hela vår familj, så visst måste vi testa. :)
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  4. Det där låter riktigt smarrigt!
    Kram från en annan chokladälskare.

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att jag också är en chokladälskare då!:) Den ser såååå god ut. Tror jag skall testa den till nästa helgs gäster!
    Pepparkakscheesecaken ser också smarrig ut! Jessica

    SvaraRadera