lördag 13 november 2010

Att välja gran....



....ja det är ju inte det lättaste.
Men jag tror minsann att jag hittat vår nu.
Visserligen börjar jag spana runt Midsommar
så då blir det ju automatiskt lite lättare.

Det blir en ganska så nätt gran i år.
Sen tror jag minsann att den ska få komma in redan
till Lucia, för hur kul kan det vara som barn,
att granen tar plats dagen innan Julafton för
att sen slängas ut på Annandagen?

Inte så värst!
Nä, så får det bli.

En annan grej som är bra med en nätt gran
är att man vet att den får plats i huset.
Min syster gjorde en riktigt bra grej för
något årsedan,granen var för stor.

Hon kapade granen såklart.
Men hon kapade TOPPEN???+?=????

För att sedan sätta ihop den med ståltråd
igen och kapa den nerifrån istället.......
:DDDDD

Hur ser er gran ut när det är jul?
Med eller utan ståltråd?
;)

Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Haha, nja, helst en gran utan ståltråd.
    Annars vill jag absolut ha en vanlig rödgran och ingenting annat! Den doftar gott och ser ut precis som en gran ska göra. Som granarna på illustrationerna i Elsa Beskow- och Astrid Lindgren-böckerna!


    Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Det var ju en fiffig lösning men höll den verkligen från att barra då?

    VI köper en ädelgran i år med, är så nöjd då vi inte får ett barr inne trots att den står inne i över 3 veckor.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Vilken vacker vinterbild! Jag kikar också efter gran tidigt det är lite mysigt:) Vi brukar också ta in granen llite före jul man vill ju njuta av den så länge som möjligt. Må så gott stor kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Hihihi, nä jag skojar inte. Vi tar in granen ca två veckor före jul och sen slänger vi ut den efter nyår. Det brukar bli ca 3 veckor. Jag njuter hellre före än efter

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten hos Vinterpike!
    Ha en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Det var fiffigt och sätta ihop granen till en egen variant, toppen brukar ju vara fin. Här har vi kvar granen till i början på januari.
    Ha en härlig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera