måndag 4 oktober 2010

Målat....igen



Om ni kommer ihåg så skrev jag tidigare
att jag fått två väääldigt gamla saker av
pappa som han i sin tur fått av min farmor...

En vagga och en gammal låda.
Lådan var det väldigt strikta regler på....




.....det var absolut förbjudet att måla över
Fraktsedeln.
Han börjar känna mig rätt bra,
han förstod att de skulle bli VITA.
Men jag valde att måla riktigt slarvigt
denna gång, ville absolut att de skulle få
ha sin gamla charm kvar.





Eftersom jag är barnsligt förtjust i
Maileg kaniner fick en ta plats i vaggan
med en gång. Vad jag kan se så trivs hon,
Esther, väldigt bra där....




Jag känner mig riktigt nöjd över dessa
gamla godbitar, tror allt att min pappa
är nöjd oxå. Kul att grejerna kommer till
användning tänker han.....





Jag kan inte annat än hålla med!

Kram på alla Ni fina som dagligen tittar in.
Jag blir så glad.

Linda

10 kommentarer:

  1. Kan hålla med om att det blev fint. Blev även väldigt förtjust i ditt hjärta av taggtråd.

    Jag är också barnsligt förtjusta i Maileg. Underbara saker.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej kära Linda!
    Tusen tack för att du orkar titta in till min sida fast jag inte bloggar just nu. Du är för underbar! :)
    Jag vet inte vad det är med detta år. Men det verkar inte vara mitt år. Allt går bara fel och galet. Jag längtar tillbaka hit! Men finner inte orken..har du sett den? Vart kan jag ha lämnat den Linda..?
    I bland tycks jag se den..orken..Försöker att greppa tag i den. Lyckas. För en stund.

    Åhhh...vilka fina gamla saker du fått av din kära far. Hihi, vad jag känner igen mig. Jag målar också det mesta vitt, vilket kan få min far att plira åt mig. Men även han gillar att sakerna blir använda, istället för att stå undanstoppad i ett förråd.
    Tjusigt blev det i vitt i alla fall! Vad du är duktig vännen! Och din söta kanin gillar jag skarpt. Har alltid önskat mig en sådan. :)

    Nu ska jag titta runt lite här hos dig och se vad du har haft för dig. Känner redan att jag kommer att bli sååååå avundsjuk och sitta och önska mig det och det och det och din härliga fantasktiska energi! :)) Goa du.

    Titta efter Linda om jag har lämnat min energi och ork bakom din gamla vita skänk, eller något?? Jag efterlyser den!

    Massa goa bamse KRAMAR från mig. (tack för att du inte glömt mig). / Åsa.

    SvaraRadera
  3. Åsa.....

    Jag tittar med glädje in till dig,fast du inte är där.
    Jag hoppas att jag kan ge dig energi på vägen tillbaks. För tillbaks det vet jag att du kommer.
    Frågan är när?
    Jag väntar med glädje.

    Puss å kram till fina du.
    ( jag ska efter ;) )

    SvaraRadera
  4. Va fint du gör...

    Kan bara föreställa mig hur fint ni har hemma!
    Du är så otroligt duktig.Jag avundas dig för du kan verkligen allt:)

    Hoppas vi ses snart igen:) Många kramar Mia

    SvaraRadera
  5. Maria....njaaaa,jag är nog inte riktigt bra på allt.Men en del saker iallafall.Som du oxå är.Alla är vi bra på något inte sant?

    Kram till dig
    Linda

    SvaraRadera
  6. Så läckra grejor!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  7. Köksväggar skulle jag inte våga mig på, men det du har målat nu kunde jag klara ;o) Du får nog tag på mycket speciellt du! ♥

    SvaraRadera
  8. Kan oxå hålla med :-)
    Snygga blev de..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Hej visst är det härligt o måla lite slarvigt så de gamla lyser igenom.
    Gillar dina saker du fått av din far. Min kommer med gamla flaskor då och då :)
    Ha brukar också rynka lite på näsan när jag ska måla de vitt. Fast han har också lärt sig. De sista fönstret jag fick sa han att ja du får ju måla de om du vill, hihi o de gjorde jag.

    Ha en toppen kväll
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Det gjorde du bra Linda, jag trodde inte du målat först. Ser ut precis som om det skulle vara tiden som slipat bort färgen. Supersnyggt blev det, och så fina saker!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera