tisdag 5 oktober 2010

Höststädning




Den vackert blommande doftande
KÖKSTRÄDGÅRDEN
är ett minne blott.
Den har nu fått ett nytt utseende.
Här är det Höststädning som pågår.....




.....men det är lite av halva nöjet tycker jag.
Tankar å funderingar gör korsdrag i
huvudet om kommande säsong.
Jag har redan klart för mig var vissa
grönsaker ska ha sin plats till våren.




Här har ni den nya delen som jag håller på
att gräva med just nu. Vi har gjutit här idag.
Jag har grävt hål där det stora staketet
ska till att stå.
Jag tror det kommer bli riktigt bra.
:)





Det här med Trädgård.
Visst är det härligt?
Delar ni mitt intresse med mig, vad odlar
ni i er Trädgård.
En sak är säker jag ser verkligen fram emot
vårens frökataloger och en sak är ett måste
till våren.
Här ska det odlas
Mangold å Rödbeta till tusen!
Vilka ljuvliga bladverk de har.
( har aldrig odlat dem, men min vän Mia har,
så otroligt vackra )

Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Vilken köksträdgård du har! Blir riktigt grön av avund :)
    Ny snygg header har du också gjort!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Låter som du vet hur du vill ha det. Mangold och rödbeta låter mumsigt, både fina och goda kan det bli bättre?

    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera
  3. Men OJ va stort land du har, va duktig du är som ligger i så. Jag har två pallkragar jag odlar i. Potatis, rabarber, gräslök och ett försök till lök blev det i år. Ja du hör ju, riktig färsking på de här. Har odlat upp några chiliplantor också men de hann aldrig bli mogna o jag har inget växthus, vilket hade varit toppen. Har bott i hus i 2 år så de kommer väl mera :)

    Till nästa år ska jag prova nå annat också, o kanske utöka lite. Dock inte så stort som du!!
    Fast avis är jag allt med den orken o lusten du har :)
    Tack för all inpiration du ger.

    Stor kram Camilla
    Ps snygg header också, me like

    SvaraRadera
  4. Du undrade vad vi odlade i våra land.....hahahahhah OGRÄS blandat med gräsmatta....:-) Jösses alltså, det är ju tur att det finns frukt/grönsaksdiskar i affären...
    KRAMEN Malla

    SvaraRadera