fredag 15 oktober 2010

Hallrenovering



Jag har varit grymt trött på vår riktigt
fula hall en tid. Tack och lov så nappade
A på idèn att göra om, med lite ändrade
planer mot det som var bestämt från
början.





Meningen var att vi skulle ha
Pärlspont i hela hallen.
Men det gick nästintill
FETBORT. ( för många dörrar osv. )

Gissa om jag gick av och an så jag nästintill
nötte ut golvet i hallen för att komma på
en ny idè. Jag kom på en.
Jag satte upp renoveringstapet på alla
väggar utom två.




A satte pärlspont på de andra. :)
Jag målade renoveringstapeten med en
snickerifärg ( råvit ), alltså fick den en glansigare yta.
Jag tycker det blev snyggt, till den
blanka pärlsponten.
Sen har vi gjort en bänk av Morfars
gamla bräda från garaget.
Lagom sliten!



( knoppbräda från House Doctor, finns i butiken )

Under brädan är det förvaring som jag
vill gömma med ett tyg. Jag sydde av säckväv
för att bryta med lite grovt till allt det vita.
På tyget tryckte jag en rad av
SIFFROR i svart.
:)

Det blev riktigt bra.
Nu ska jag till att göra ett elemenskydd, får se
hur det går.......

Ha en fin Fredag i kylan.
Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. Åååå vad fint det blev.Vilket jobb ni har gjort--Ha en mysig fredag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fint det blev i eran hall!
    Super!!!!!
    Önskar dej en fin Helg!
    Kramis Kathrine

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Vilken bra idé med bänken, blev så fint med det råa mot det vita snygga. Höstens och vinterns färger ska bli vitt och linne här också, så vackert. Vilken jättefin hall ni fick, du kan vara så nöjd.
    Trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. SNYGGT!! JÄKLA SNYGGT! Har också funderingar på att göra om lite hemma och behöver nog lite råd från en expert......jag återkommer..... :-)
    FredagsKRAM Malin

    SvaraRadera
  5. Så fint när bänken bryter av mot det vita! Riktigt snyggt!
    Ha en skön fredagkväll.Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Åhhh så snälla Ni är....jag tycker oxå det blev riktigt bra!

    Kram på er.
    Linda

    SvaraRadera
  7. Mycket fiffigt! Och det blev ju helt tokfint!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  8. MEN! Det går inte att kommentera ditt senaste inlägg. Åtminstone så kan inte jag det. Visst är det roligt när många läser och när man dessutom märker att man kan glädja andra! Superkul ju. Och mammor... det är finfina grejor det!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera