fredag 8 oktober 2010

Fåglar




Jag har ett fint minne från när jag var
liten. Alltid när jag var hos min pappa
så fanns det något som jag alltid gjorde.
Jag minns att jag trots min unga ålder
farscinerades av de gamla fruktträden i
hans trädgård...





I de gamla träden samlades det mängder
av fåglar. Jag kunde sitta i timmar och
bara titta på dem.
Gärna med en kikare, för att komma så
nära det bara gick.
Det är ett härligt barndomsminne som
jag alltid kommer att bära med mig.





Här hemma har jag & barnen fixat lite
gott till de små. Smälte kokosfett och blandade
i nötter och frön.
Gissa om de tycker om?





Det är en underbar syn utanför köksfönstret
när småfåglarna trängs bland maten....

Tänk egentligen.....att några småfåglar kan
få oss att le. Visst är det väl härligt?

Trevlig Fredag till Er.
Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå det är jättemysigt med småfåglar utanför husknuten.
    Tyvärr tycker mina två katter ännu mer om dem....

    Så det är en balansgång att kunna mata dem utan fara för att de blir ett lätt byte för missarna.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  2. Det är jätteroligt och titta på dom, jag har också hängt upp lite fågelmat. Brukar göra det i oktober, bara för att det är så mysigt och ha mycket fåglar i trädgården.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jag ser också på fåglarna i trädgården ,har inte börjat mata dom ännu ,jag brukar låta alla blomställningar stå kvar så det finns frö att äta o koltrasten har börjat på äpplena som finns kvar på trädet,trevlig kväll Nette

    SvaraRadera
  4. Att sitta och titta på alla fåglar som vill ha god mat ger ett sånt lugn.. Jag brukar med fixa egen "talgboll" till mina små vänner..

    Kram Mia

    SvaraRadera