måndag 25 oktober 2010

En Sax....




För att göra en lång historia mycket kort.....
För ett par veckor sedan var jag hos Doktorn
och skulle ta bort en leverfläck. I dörren blev
jag utskälld efter noter, han menade att
Landstinget har inte pengar till att betala
ut pensioner.
Så hur jag kunde komma dit å skulle göra
ett kirurgiskt ingrepp kunde han
inte begripa.
Han hänvisade mig till gula sidorna. :=0
Grejen är den att det tagit mig flera år att
boka den här tiden, jag är lite skraj.
Men idag fick jag komma tillbaks, till
en alldeles underbar Doktor.
Det var ömsesidigt kan jag säga.
Som sagt jag är lite skraj, å med tanke på
att den här leverfläcken sitter på ryggen,
nästan mitt på. Så var jag mycket rädd
över att han skulle träffa ryggmärgen, jag
menar, jag har den hellre kvar än att jag
skulle bli förlamad.
Han lyckades få ur sig.
Jösses!
( ni vet så där som Baloo får till det i Djungelboken )
Sen kommer en sköterska in och säger,
Ja, det var SAX och pincett.
Seriöst jag trodde jag skulle dö, bad försiktigt
om ett par hörselkåpor. ( fick inga )
Nu är jag hemma och den är borta.
Jag är så glad för det, men gladast
är nog Dr. Strandh som fått sig ett gott skratt.
:)
Kram på Er.
Linda


4 kommentarer:

  1. Hoppas såret läker som det skall! Vilken typ till läkare den första, man slutar aldrig förvånas. Tur att du hittade en bra, trots saxen och pincetten. ;)Kan berätta att när min mamma för många år sen opererade bort toncillerna, under lokalbedövning, så fanns det en sjukskötare som assisterade, höll bla. koll på blodtrycket. Trycket det bara steg och steg, sköterskan blev mer och mer nervös, till slut hördes ett duns och hon föll på golvet, sköterskan alltså, hon hade svimmat! Där satt mamma och fick klara sig så gott hon kunde med sitt höga blodtryck. ;)Man kan skratta efteråt, men kan änka mig att det inte kändes så kul när det hände!
    Må så gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Hi,hi..vad roligt att jag gift om mig:))
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. ;o) Nej, det är ingen höjdare när de börjar slakta... Been there, done that! Men pincett, det är ju rätt oskyldigt eller hur. hur som haver kan man ju vara vänlig mot en skraj liten människa! ♥

    SvaraRadera
  4. Du är ju för rolig du:)Man kan inte annat än le när man läser dina inlägg...Hihi förstår om doktor S fnittade lite åt dig!

    Fast jag förstår dig med att INTE gilla läkbesök! Men tur att du mår bra nu!
    Ta hand om dig och familjen! Kram på Er

    SvaraRadera