söndag 19 september 2010

Underbar dag


( vindruvor från växthuset )





( säsongens sista bukett av luktärt )




Vilken underbar dag.
Varm sol och kallt regn om vartannat.
I förmiddags drog vi iväg till skogen.
Tänk så härligt det är att bara gå i skogen.
Vi stortrivs där. Ännu bättre var att vi
fick med ganska så mycket svamp hem. :)
Väl hemma så var det dags att äntligen få
höststäda Växthuset. Välbehövligt kan
jag säga. Nu har alla tomatplantor åkt ner
i soppåsen å det är såååå skönt.
Alla vindruvsklasar
klippte vi oxå ner, de är mogna nu.
violetta och fantastiskt
söta och goda........
:)
Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Så mycket vindruvor, tänk och ha egna och smaska på, gott!
    Skönt och ha städat växthuset, kan ju snart bli kallt. Man vet aldrig med oktober, fast vi är ju inte där än. Idag var det så varmt och skönt i solen.
    Ha det gott
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Phuuuu vilken helg, sitter nu och varvar ner med att kolla runt vad alla bloggare hafr för sig och du verkar haft en skön helg...... :-) Nu ska jag krypa upp i soffan under en filt och inte göra nånting mer IDAG :-) KRAM till dig Malla

    SvaraRadera
  3. Åhhh så härligt med egen odlade vindruvor. Påminner mig om när jag var liten och plockade ut efter min mormor o morfars lada. De va så söta o goda :) mmmm vilket minne

    Ha en skön söndagskväll
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vilken vindruvsskörd. Härligt!
    För flera år sen hade jag en vinranka i vårt växthus men sen klarade den inte vintern. Jag borde nog göra ett nytt försök.
    Ha en fi höstdag! Kram Kicki

    SvaraRadera