söndag 12 september 2010

Sommarens skörd






Nu har löken legat på tork ett tag i
Växthuset, äntligen är den så pass torr att
det är läge för att ta in den i köket.
:)
Jag fyllde en korg snabbt som ögat.
(jag älskar korgar)
Så nu står den så fint i köket. Jag gillar
när det står lite användbart till
matlagning framme i köket.
Vad jag oxå gillar är att jag just nu är i
fullfärd med att göra Köksträdgården
lite större!
Jippi!
A har visat var jag får gräva vidare.....
Denna gång måste jag hålla mig inom
markerat område.......
Hmmm.
Kan jag klara det?
Har inget val antar jag.
;)
Kram på Er.
Linda

8 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Min korg står i köket full med äpplen så här har det blivit flera äppelkakor i helgen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det var en bra skörd, du har lök ett bra tag. Väldigt vackert och titta på också. Lycka till med grävandet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kog med lök, och egen odlad dessutom :-)

    Kan du inte öka markeringen ;-) Eller nä, kanske bäst du håller dig till den som redan är :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Härligt att skörda och vad mycket lök! Ha det gott kram Maria

    SvaraRadera
  5. Måndagmorgon...... En bra vecka önskar jag dig! krrrrrrrrrrraaaaaaaam Malla

    SvaraRadera
  6. Egen lök, vilken lyckträff! Även vi har det, men det är mina föräldrar som har gröna fingrar!
    Grattis till skörden! ♥

    SvaraRadera
  7. Håller med om äpplena ,jättegoda
    Och vilka fina korgar de ligger
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera