tisdag 21 september 2010

Jag målar.....




När vi flyttade in i vårt hus rev vi ut precis
allt. Huset var nikotinskadat så vi var tvungna
att spärrmåla alltsammans.

Mycket jobb, men det var det värt.
På övervåningen tog vi bort räcket och
satte istället dit 2 skåp på var sida om
trappen. Den skivan på skåpet har tidigare
varit oljad bok......numera vitmålad.
:)






Väggarna, golvet och taket har varit
vitmålade från första början.
Skänken som blivit vit är från ett
auktionsfynd i somras. Ett skåp som var
tvådelat. Nu använder vi båda, men på
olika ställen.....






Jag är sååå glad över fotot som har sin
plats på skänken. Som ni vet så har jag
en pappa som fyndar gamla saker till
mig titt som tätt.....





.....och denna gång när han var hos min
farmor i Värmland fann han detta foto
på en gammal släkting
som ni säkert förstår har bott i
änglarnas land en lååååång tid.

Jag bara älskar fotot.
Tack snälla pappa.
:)


Ha en fin höstdag allihop.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Jag klickförstorade bilden, och det var en stilig dam. Jättekul och ha såna foton, han vet allt din pappa vad du gillar. Jättefint sovrum har ni, ljust och fräscht. Vitt är rofyllt och vackert.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Du har så fint hemma Linda!!

    Vilka jätte vackra bilder du har på din blogg också! Jag blir alltid inspirerad!!!

    Kramar Mia

    SvaraRadera
  3. Åhh vilket vackert rum, blir så avis ;)

    Förstår att de va mycket målande men kan helt instämma att det blev hur bra som helst.

    Ha en toppen onsdag i höstsolen
    Kram Camilla

    SvaraRadera