söndag 22 augusti 2010

Rostiga Krokar




För det mesta gör jag väldigt bra
fynd på Loppis.
Men ibland blir det mindre bra.

När vi var i Skåne i somras, gjorde
jag ett klipp. En supersnygg hylla
med ännu snyggare krokar på.
Grejen är den att jag var så nöjd
över köpet.





A var så galen över köpet att han
var tvungen att stanna på en parkering
för att försöka andas.
Jag gick in på en handelsträdgård
under tiden, där hade de utförsäljning
av rosor. Stora fina buskrosor för
en 50-lapp.
Som hittat!
:)

Just som jag skulle till att rycka åt
mig 2, så slog det mig att A satt i
bilen på mindra bra humör.
Jag stod över rosorna.
Tack å lov.

Jag tror han dött på kuppen annars.





I hundra mil har jag släpat den där
snygga hyllan i bilen. Visst den har
tagit lite plats, men det var det värt.

Men nu har jag kommit på lika nivå
som min Man. Den är nog inte så
snygg den där hyllan, eller ruttna brädan
som A kallar den.
Krokarna däremot är väldigt fina. :)

Därför har jag skruvat loss krokarna för
att de ska komma till användning någon
annan stans.

Hur jag ska förklara det för min Kärlek
är en annan femma.......


Kram på er alla.
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar