fredag 6 augusti 2010

Rik!





(Wild kids ön på Furuvik vid havet)






Att göra saker med barnen gör mig väldigt
Lycklig.
Måste nog säga själv att vi är ganska
bra på det. Vi vill ge dem så mycket i
upplevelser.
Tänk er att bli RIK på upplevelser som liten.
Stora som små.
Guuud så underbart!
Eller hur?
Jag hoppas att det finns masssor av saker
som är bevarade i barnen, som de kommer
att föra på tal när de blir äldre......
A brukar ofta säga att våra barn aldrig ska
flytta hemifrån. Vi ska köpa en gård på
landet, så kan de få bo i ett hus på vår gård......
Jag ska påminna honom.....
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Kul att ni har varit i Furuvik och hälsat på våra kusiner. Mysigt ställe

    Tror säkert att barnen vill bo hemma hela livet eller iallafall på samma tomt som mamma och pappa;) Om du lyckas med det kan du väl berätta hemligheten för oss andra

    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Vad klokt du skriver och jättevackra bilder! Visst är det härligt att ge barnen upplevelser både stora små saker! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  3. Syns att ni har kul, härligt för barnen och få uppleva allt detta. Gulligt sagt av maken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. så fint och bra, jag önskar att jag var bättre på sånt... försöker men måste bli ännu bättre! Det är ju så mycket lättare när man är två som tycker samma sak... Men nu j....r, med dig som inspiration ska det gå! Tack för att du delar med dig av alla fina bilder och lyckliga dagar!!! Stor kram till dig, A-L

    (jag brukar oxå tänka att mina barn alltid ska bo hos oss... :)

    SvaraRadera
  5. Hej Linda!

    Jag kan bara hålla med dig. Samma tankar har vi haft under barnens uppväxt. Vi vill uppleva så mycket som möjligt tillsammans med barnen. Göra dem rika på upplevelser och kärlek. Att försöka ge dem en glädje för att upptäcka och ta vara på allt det härliga livet har att erbjuda. :)

    Däremot befinner vi oss nu i stadiet då en flytt hemifrån kan vara på skrämmande få års avstånd. Men vi har inga illusioner om att barnen skulle bo här hemma som vuxna eller om att någon av oss ens skulle vilja det. ;) Däremot hoppas vi ju på att ingen av dem bestämmer sig för att bosätta sig på andra sidan jordklotet. Hemska tanke! ;)

    Men en dag i taget. Idag njuter vi av nuet och en regnig dag. :)

    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera