söndag 25 juli 2010

Bokskog





( vandrar genom Stenshuvuds nationalpark )


( en bedårande syn uppe från berget )




Under vår semester i Skåne fick vi uppleva
så mycket vackert. Bilder från ett landskap
som jag bara sett i tidningar, har jag nu
fått uppleva med egna ögon.

Efter ett antal många mil (75) nådde vi
äntligen Österlen och mina ögon fylldes
av tårar.
Glädjetårar.

:)

Som jag längtat.
Brösarpsbackar tog emot oss med öppna
armar. För att inte tala om KIVIK.
Vilket ställe!

För mig som är galen i Trädgård så satt
jag liksom fastklistrad med pannan i
rutan för att se alla vackra odlingar med
Fruktträd. Alla fantastiska små byar
med hus som jag bara fullkomligt älskar.

BOKSKOG, vilken Lycka att bara få vandra
i denna oslagbara miljö.
Vi, liksom barnen var helt tagna av alla
vackra träd.
:D

Kram från mig.
Linda

8 kommentarer:

  1. Det är fint i Skåne. Jag har en väninna som bor där, en utflyttad värmlänning. Härliga foton du visar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så härligt och fint du tycks ha det! ♥

    SvaraRadera
  3. Härliga semesterbilder du bjuder på,ha det så bra Nette

    SvaraRadera
  4. Hej goa Linda! Vilka underbara bilder och visst är det vackert i Kivik, skulle gärna åka dit igen! Må så gott vännen kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder från underbara Österlen! Jag håller med, man blir helt tårögd! Jag måste också ta massor av bilder på blommor och trädgårdar när vi är ute och åker, och sen har jag berg som hang-up också... //kram maria

    SvaraRadera
  6. Ser helt underbart ut Linda! Vet du, eventuellt så ska vi flytta till Skåne. Till Ystad. Kommer att bli klart inom närmsta månaden. Vi får väl se. Men det känns pirrigt som sjutton och jag har aldrig ens varit i Skåne. Nu ska vi åka ner om ett par veckor och titta lite. Det är inte så lätt att flytta med tonårsbarn för en mamma som är orolig att de inte kommer att trivas. Men jag blir extra glad över dina bilder. Behöver få insupa allt positivt som tänkas kan om Skåne och Österlen nu.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Förtsår att ni har haft det bra i den undebara miljön...Jätte fin header föressten...ha det skönt på din fortsatta semester så hoppas jag vi träffas snart igen...med bebis:)Många kramar Mia

    SvaraRadera
  8. Vad glad och stolt jag blir av att läsa din kärlekshyllning till det landskap jag bor i. :)Det gör mig varm i hjärtat. Och jag blir glad av att höra att Skåne och Österlen blev allt du önskade dig. Men jag är ju inte förvånad. Jag älskar ju själv denna plats och lever på min plats i solen.

    Ha det så bra och sköt om dig! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera