onsdag 16 juni 2010

Lekstuga


( dubbel hissgardin av tyg och gammalt lakan )




(ett skynke blev det oxå)






Jag är absolut INTE alls bra på att sy.
Men ändå vill jag envisas med att hela
tiden komma på nya saker att sy.
Det senaste är nya gardiner till
barnens LEKSTUGA.

Jag syr sakta men säkert eller ibland ganska
så fort. När jag tröttnat och vill att allt ska
vara klart då brukar jag gasa på som 17!!

Ibland går det vägen, ibland inte.
Oftast inte.
:(

Nu har jag hyrt in mig på farmors
symaskin. Egentligen vill jag kalla den
en betongklump från 1800-talet.
Jisses så tung den är!


Den är så sjukt gammal......fattar inte
riktigt hur den funkar.......jag syr ändå.
Har absolut inte kommit på hur jag
"spolar" på ny tråd till undertråden.

Jag snurrar därför med egen hand....
.....jag vet, det ÄR riktigt jobbigt!



Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. Fin blogg!
    Det var nog de finaste hissgardiner jag sett....kanske jag knycker idén lite ;)


    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hejja Linda du är helt galen/Kerstin

    SvaraRadera
  3. Låter intressant med symaskinen, och visst kan du sy, annars blir det inte sådär fina gardiner och dukar! Nya symaskiner kanske är enklare att använda, men jag undrar om de är lika hållbara som dom gamla? Så fortsätt att sy, vi vill gärna se mer. :D
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Det här blev i alla fall väldigt fint, den här gången lyckades du toppenbra. Jättefint tygval också, och så söt liten servis i samma färger.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej,verkligen fin hissgardin...kankse snor idén jag också!!!!
    Du är super duktig!!!!!Blir jätte inspirerad av dig!
    Själv har jag sytt lite jag också...jag försöker iaf:) har en gammal symaskin ärv av henriks farmor,är inte i det lättaste laget heller:) har precis klurat ut hur man spolar undertråd också...blev så lycklig!!!tur hade jag också att det fanns kvar en gammal manual jag kunde läsa mig till hur jag skulle göra,så jätte clever va jag inte!!!kram kram

    SvaraRadera
  6. Men visst kan du sy! Så snyggt, ser riktigt proffsigt ut.

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha, du kan du! Och du är ju riktigt bra på att sy, när ska du förstå det?? So what om det inte är helt trådrakt, jag tror inte besökarna i lekstugan synar dem... ;) Fortsätt att sy du tycker jag!

    Sen ska jag bara erkänna att det där med att spola tråd är inte helt lätt jämt, jag har oxå kört din metod en gång eller tre... trots att min maskin inte är från 1800-talet =)

    Jag blev nog lite sugen på att damma av den lilla maskinen, jag har ju tyg som väntar på att sys. Men det har väntat så länge så kanske det kan vänta lite till... Måste bara försöka blir klar med alla andra tusen saker först. "Ska bara"...

    Kram!

    SvaraRadera