onsdag 2 juni 2010

Hihi Mamma!


(Första skrubbade färskpotatisen för denna sommar
i uteköket, durkslag loppis, rotborste från
butiken)





Hej å Hå!

Idag har vår äldsta dotter varit på
besök i sin nya skola som hon börjar på efter
Sommarlovet.
:)

Tänk vad åren springer på..................

Jättekul och Spännande tycker vi alla.

Imorse innan vi skulle iväg så böt jag om
några gånger, jag menar jag kunde ju
INTE komma till skolan å se ut hur som
helst.
Hur skulle det se ut om Fröken tyckte
att Ebbas mamma var konstigt klädd.

Eller hur!!?

När jag tyckte jag var klar kom då
den yngsta dottern (4år snart) upp på övervåningen.
Tur var väl det!

Hon sa:

-Hihi MAMMA, du ser ut som en
Påskkärring!

:0/

Öhhhhhh........

Ni kan ju gissa om jag böt kläder
en gång till.
Skulle tro det!

P&K
Linda

9 kommentarer:

  1. Vad det ser gott ut med nypotatisen!
    Ja du barn säger vad de tycker de ;0) Spännande med ny skola, både för mor och dotter!
    Ha en riktigt skön kväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Mmmm så gott med färskpotatis!!!
    Jaa man får ju verkligen höra "sanningar" från barnen emellanåt:) hihi Förstår om du bytte om!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot första nypotatisarna på vårt bord också!
    det sägs ju att sanningen kommer ur barnamun..hihi..
    ~marita~

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga SOMMAR bilder, jaaaa nu njuter vi sommarn!

    kram S

    SvaraRadera
  5. Vill ha nypotatis! Eftersom mina barn är utflugna får jag inte höra sanningar från dem, men igår var jag enligt en elev den snyggaste tjejen i skolan och det lever jag länge på! ♥

    SvaraRadera
  6. Mums va gott med färsk potatis.Ja av barn och fyllehundar får man ju höra sanningen säjer dom ju!!!!hihi förstår att du bytte kläder.Ha det gott kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Ha ha.. Barn är ärliga ;-)
    Hoppas nu inte fröken tyckte du såg konstig ut ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Ja det var en stor och viktig dag för båda! lika pirrit för mamman...
    Tur Ellie säger vad hon tänker :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Som dom säger, av barn och fyllon får man höra sanningen...fniss. Jag tror nog att du var fin, men jag vet hur det är, är själv en bytare. Så gott att färskpotatisen kommit, till helgen blir det sill också.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera