söndag 20 juni 2010

Första skörden


Jag har hittat 2 fantastiska saker på
LOPPIS idag.
En gjutjärnsgryta med lock, :) har tänkt
använda den i uteköket och på grillen.
Samt ett härligt durkslag med ett långt
handtag. Tänk vad lite små saker på
Loppis kan göra mig lycklig.
Att sedan få komma hem och känna alla
dofter från Köksträdgården är inte heller
så fel. Första skörden är gjord.
:)






(färska kryddor från köksträdgården)




Nu ska kryddorna torkas och sen
i Vintertid kommer de fram i grytorna.
Oregano, Timjan av alla slag, Salvia, Dragon........
Kan det bli mer ekologiskt?
Tror inte det. :)
Ta hand om varandra.
Kram
Linda




10 kommentarer:

  1. Fina loppissaker. Grytan påminner om den jag fyndade för nån helg sen men min är mera rostig. Den har jag planterat blommor i nu. Härligt med egenodlade kryddor. Kram

    SvaraRadera
  2. Jättebra saker du fyndat, inte bara bra utan dekorativa också. Härligt med alla dina kryddor, måste vara en intensiv doft.
    Önskar dig en fin veckostart
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Egna kryddor! Näee bättre kan det nog inte bli!
    Såg nyss reklam på tv att SOMMAR med ERNST skulle dra igång om en vecka.....jag blev sååå GLAD, måste firas tänkte jag och smällde i mig en gigantisk chokladkaka så nu sitter jag här mätt och lycklig.....hahahha kram Malin

    SvaraRadera
  4. Å så fina loppisfynd! Det gäller att ha de rätta ögonen när man går på loppis. Jag har tyvärr inte det.
    Ha en fin midsommarvecka!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilka fina loppisfynd! Det är så härligt med egenodlade örter! Ha en fin vecka! Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så härligt, jag kan nästan känna dom ljuvliga dofterna =)

    Hoppas du får en fin vecka Linda.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Du gör det ena fyndet efter det andra! Låter härligt med alla dessa kryddor, som du vet varifrån de kommer! :o)

    SvaraRadera
  8. Alltid trevlig att hitta sina odlingsmödor i skafferi och frys under vinterhalvåret.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det låter med alla färska kryddor! Det är roligt att odla själv:) Må så gott vännen! Kramar Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken trädgård! Vilka bilder!
    Här sitter man gärna & njuter en stund av allt det fina..

    Charmig blogg!

    Kram Maria

    SvaraRadera