onsdag 9 juni 2010

Dags att börja skörda


(nyskördad bladspenat, mums)


Nu är det allvar.
;)

Att få börja få lön för mödan med all sådd
är bland det härligaste jag och min familj vet.
För er som inte testat att så bladspenat,
kan jag verkligen rekommendera att prova.
Vi kan SÄLJA spenat.
:))


Tur är att jag har ett Hejdundrande recept
med Lax & Spenat!





( ett tips, häll ut kaffesump, det håller sniglarna
borta från salladen )


Lägg rejält med bladspenat i en ugnsform,
lägg över laxfilèbitar. Salta.
Lägg på riven parmesanost och slå på
5dl grädde.
Grädda ca.20min. 175grader


( krusbär på stam, såååå fin )
Lite otippat men naggande gott serverar
Du Färsk Tagliatelle till Laxen OCH en
god sallad såklart!
En Favorit hos mig iallafall.
Lycka Till.
Ta hand om er.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Bladspenat får jag allt testa att så nästa säsong. Tack för receptet. Alltid kul att få lite nya tips. Och kaffesumptipset är suveränt:) Kram

    SvaraRadera
  2. Måååååååste prova detta, har precis börjat tycka om lax nämligen......

    Ha en bra solig dag! Malin

    SvaraRadera
  3. Men tack! Nu vet jag vad jag ska laga för mat imorgon, perfekt fredagsmat. Hoppas nu bara det finns spenat att köpa för just det har jag inte sått.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Låter gott det där! Visst är det roligt när man får börja skörda. Dessutom vet man vad man äter och att det är giftfritt när man odlar eget.
    Ha det bar! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Åh, det här receptet brukar jag oxå göra.
    Jag kan intyga att det är supergott.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera