torsdag 3 juni 2010

112






Jisses vilken dag!
Jag har agerat brandman, det ni!
Först ett samtal, 112.
En brinnande bil på parkeringen, (inte vår).
Jag tror jag är någon slags HULKEN, jag drar
ner vår brandsläckare från väggen på jobbet......
Å springer.
Eller försöker åtminstone.
Har ni någonsin sprungit med en
BRANDSLÄCKARE??
Jisses så tung den var.
Jag trodde jag skulle få andnöd efter 5 steg.
När jag väl var framme vågade jag inte
närma mig lågorna. Men ägaren till bilen
tog över Brandmästarrollen.
Tack för det tänkte jag.
Vad skulle släkten tänka om jag var på
första sidan av lokaltidningen när jag
försöker leka brandman.
Tur jag slapp.
:)
Det höll nästan på att bli ett till samtal
till SOS nu under kvällen.
Det var nära att jag tappade andan
över mitt nya, otroligt vackra fönster!
:))
Ja, så kan en dag i Fru H liv se ut.
:D
Kram
Fru H

7 kommentarer:

  1. haha, du är rolig! (kan se hela scenariot framför mej)

    kram ;)

    SvaraRadera
  2. Det var bra sätt du reagerade på, modigt och kasta sig iväg. Det fönstret var bland det vackraste jag sett, lyckost du som hittat en sån skönhet. Så fint det blev i ditt utekök.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Dramatiskt hos dig! ;o) Förstår att du fick andnöd över fönstret! Det är otroligt vackert!

    SvaraRadera
  4. Vilket agerande, riktigt bra gjort.

    Och fönstret, vad fint det är!!

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  5. Haaa Men DU bra initativ från dig, eloge för det!
    men du TACK TACK för brädan, jag blev sååååå glad. Du är BÄST!!! Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Jag tror vi hittat samma fönster...Otroligt fint...såg på blocket att det fanns i axelsbo. Passade jätte fint hos dig!!kram kram

    SvaraRadera
  7. vad modig du är..och stark oxå, brandsläckare väger ju flera ton..känns det som iallafall.
    jättevackert fönster!
    ~marita~

    SvaraRadera