måndag 17 maj 2010

Sommarpaj






En försvinnande god
SommarPAJ är detta.
Lätt att göra dessutom.

:)


Pajskal:

150g smör
1dl kokos
1dl florsocker
2dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Blandas och läggs i form med löstagbar kant.
Grädda i 175g ca. 10min.


Blanda hallon och rabarber
med 2msk potatismjöl.
( såklart tar du de bär du gillar )


Sänk ugnen till 150g.


Fyll pajskalet med marängen.
Den gör du så här:

Vispa 5 äggvitor riktigt hårt.
Tillsätt 1tsk vaniljsocker och
2dl strösocker.
Vispa lite till.


Grädda tills marängen fått fin färg.

Klar att ätas med grädde, glass eller annat
som är gott.


Lycka Till.


Kram
Linda

12 kommentarer:

  1. Tack för receptet! Det ska jag pröva på någongång. Allt som det är bär och maräng i är gott :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Mmmm låter super gott, det ska jag prova:) Tack för receptet:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh, den pajen såg ju hur god ut som helst.
    Måste provas nästa helg.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  4. Mm.. pajen verkar supergod. En liten fråga bara. Lägger man på bär och sen klickar över maräng och så in igen på 150 g (efter att man förgräddat pajskalet förstås)? Idiotfråga kanske :-)
    /Anna

    SvaraRadera
  5. 1000 tack gulliga du att jag fick receptet.Det ska jag prova.Önskar dej en fin dag .kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Åhhh så gott...
    Måste nog spara det på datorn :-)
    Tack för att du delar med dig..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Mums vad det vattnades i munnen direkt jag såg den bilden! ;o)

    SvaraRadera
  8. Hej Anna.

    Precis så gör Du!
    En liten snabb å skum förklaring av mig där.

    ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. så mycket gott och fint.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Denna paj ska göras till helgen men...
    pajskalet ? är det bara på botten eller är det runt kanterna oxå ?

    Ha de bäst !
    // Nilla

    SvaraRadera