lördag 1 maj 2010

Ledig dag


Men så härligt med en ledig Lördag.
:)
Armarna värker efter en hel dag med spaden
i Köksträdgården.


( stolen ett loppisfynd 50:-, hinken ett fynd från tippen )



Men de får gärna värka. Jag har fått mycket
gjort idag. Är snart helt klar med grävningen.
Det känns inte helt fel kan jag säga, med tanke
på att jag gjort några spadtag nu.

A frågade mig häromdagen när vi hade
diskussionen om att jag skulle gräva bort
1/3 av gräsmattan.

( han överdriver lite )

Grejen är den att jag gräver litegrann i
"hans" hörn...

Jag svarade lugnt.

- Den har vi aldrig haft.

Men ditt hörn är ju kvar, det är bara ett
Potatisland nu. Där finns det oxå en bänk placerad
så möjligheten för vila finns fortfarande.

;)






( odlingsbädd med fönster till jordgubbar )




Ibland slår det mig att han nog INTE
har det så lätt.
Vad han än säger, så är det väldigt ofta jag gör
PRECIS tvärtom.
När sommaren kommer och det är dags
att börja skörda. ( hoppas jag )
Då kommer han vara rätt nöjd ändå.





Trots att jag gjort Potatisland av hans hörn.
:D
Nu ska jag ha tjejkväll med våra 2
fantastiska barn.
Puss på Er.
Linda

6 kommentarer:

  1. hahahh va sjutton det blir ju ett helt LAND på¨ eran baksida alltså jag bara måste komma och hälsa på !!! Du har ju gjort VÄGAR ! JISSESs vilket JOBB.... Du är ju otrolig...
    Kram och hoppas ni får en mysig tjejkväll... Kram Malla

    SvaraRadera
  2. Hahhaaaa......
    Japp det är vägar!???????????

    Då ser du bara en liten del av denna köksträdgård.Jag tror jag är lite skadad, ;)

    Men kul är det!

    Ta med tjejerna å kom på en lekstund.
    :DD

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag hade ett stort fint trädgårdsland, men jag orkar inte rensa:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Godmorgon. Wow så du har grävt och fixat till det. Du kommer och få fina odlingar där, ser väldigt bra ut.
    Ha en härlig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Men oj vad du är energisk och verkligen inte rädd att ta i! Du behöver knappast gå på gymmet! Ha en skön söndag nu! ♥

    SvaraRadera
  6. Beundransvärt med en sån köksträdgård. Jag som gnäller över mina pallkragar (summa 4 st)... Jag tror att din äkta hälft blir väldigt nöjd till sommaren. Ibland vet de inte sitt eget bästa??? :-) //kram maria

    SvaraRadera